راهنمای خرید شیشه شیر برای نوزاد

بطری شیرخوری ارتودنسی بیبی لند

انتخاب بهترین شیشه شیر برای نوزاد نیز مانند بسیاری از ملزومات و مایحتاج های کودک و نوزاد حائز اهمیت است. و حتی می توان گفت این مورد خیلی بیشتر از موارد دیگر باید مورد توجه قرار بگیرد.

برای خرید یک شیشه شیر مناسب برای کودک ابتدا باید با انواع شیشه شیرها  و کاربردهای آن آشنا شد. سپس باتوجه به کاربرها و وضعیت فرزند خود بهترین گزینه را انتخاب کنیم. سیسمونی آقاسید در این مقاله قصد دارد شما را با انواع شیشه شیر و نکات مهم هنگام خرید آن آشنا کند. همراه ما باشید…

اجزای شیشه شیر
بطری: این بخش برای نگهداری شیر و یا مایعات است.
سرشیشه: نوزاد و کودک به وسیله این قسمت شیر را می مکند.
سرپیچ: با استفاده از این قسمت سری شیشه، کاملا به بدنه متصل و محکم می‌شود. از طریق پیچیدن قسمت سرپیچ، عملا شیری از بطری خارج نخواهد شد.
درپوش: می‌توان گفت قسمت اصلی در شیشه شیر، درپوش می‌باشد. چراکه این بخش مانع از ورود گرد و خاک و آلودگی به درون شیشه خواهد شد و اگر شیشه کج شود، شیر یا مایع درون آن خارج نمی‌شود.
جنس سرشیشه شیر
جنس سر شیشه شیر ها معمولا از جنس سیلیکون یا لاتکس هستند و در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

سری ها سیلیکون
سری سیلیکون ها محبوبیت بیشتر در مقایسه با لاتکس ها دارند و تمام کمپانی های معتبر شیشه های خود را از سیلیکون نرم و شفاف می سازند.سری های سیلیکون از طول عمر بیشتری دارند و از شستشوی شوی آنها آسان است و بوی کمتری به خود می گیرند. سری های سیلیکون محکم تر از لاتکس است و واکنش های آلرژیک کمتری به دنبال خواهد داشت.

سری ها لاتکس

لاتکس ها پلاستیکی و نرم و انعطاف پذیری بالای دارند و شباهت زیادی به سینه مادر دارند و معمولا رنگ آن ها قهوه ای یا طلایی هستند و به دلیل نرم بودن زود تر کهنه و خراب می شوند؛ شیشه شیر ها لاتکس با گذشت زمان  سر آنها  دچار ترک می شوند و قابل استفاده نمی باشند و همچنین یعضی از کودکان نسبت به آن حساسیت نشان می دهند.قیمت آنها به نسبت به سری های سیلیکون کمتر است.

انواع سرشیشه‌
سرشیشه‌ها انواع مختلف و تنوع زیادی دارد. برخی از سرشیشه‌های موجود در بازار شامل موارد زیر است:

سرشیشۀ کلاسیک قدیمی
خروج شیر از این نوع سرشیشه‌ها به نیروی مکش دهان نوزاد نیاز ندارد و راحت‌تر از مکیدن سینۀ مادر است و به همین دلیل می‌تواند باعث ایجاد اختلال در رشد فک و کام نوزادان شود.

سرشیشۀ ضدنفخ
این نوع سرشیشه‌ها سوراخ‌هایی در لبه‌‌های خود دارد که میزان ورود هوا و جریان شیر را کنترل می‌کند و معمولاً نمی‌گذارد کودک هنگام مکیدن، هوای زیادی را ببلعد و دچار نفخ شود.

سرشیشۀ ارتودنسی
سرشیشه‌های ارتودنسی طوری طراحی شده است که با کام و لثۀ فرزند شما سازگار باشد و دارای یک حباب تخت در یک طرف است که با زبان کودک تماس پیدا می‌کند.

سرشیشه به شکل سینۀ مادر
سرشیشه‌های به شکل سینۀ مادر، شکل طبیعی‌تری دارد و این اجازه را می‌دهد که رشد کام و فک کودک روند طبیعی خودش را داشته باشد. این سرشیشه‌ها اندازه‌های مختلفی دارد و لازم است با توجه به سن نوزاد انتخاب شود.

سرشیشۀ مخصوص نوزادان با شکاف کام
یکی از انواع سرشیشه‌، نوع مخصوصی است که می‌تواند برای شیر خوردن نوزادانی با شکاف کام مناسب باشد. این سرشیشه از جنس سیلیکونی نرم است که کمی از حد معمول بلندتر است و سوراخ آن به شکلی است که بتوان با توجه به توان نوزاد، جریان شیر را کنترل کرد.

مهم ترین نکات هنگام خرید شیشه شیر نوزاد
از مهمترین معیار های والدین برای انتخاب شیشه شیر که سلامتی نوزاد را به خطر نیندازد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس شیشه شیر
جنس سرشیشه شیر
سایز شیشه شیر
شکل سرشیشه شیر
شکل کلی شیشه شیر
جریان شیردهی شیشه شیر
برند و سازنده
شخصیت و ویژگیهای فردی کودک
نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بهترین شیشه شیر باید به آنها توجه نمود:
حتما به قیمت شیشه شیر توجه نمایید، عوامل مختلفی چون جنس، کیفیت، مدل و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.
همانطور که در بالا به انواع مدل‌های شیشه‌شیر اشاره کردیم، شما دوستان حتما باید به همه‌ی این مدل‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید مدلی که به آن علاقه دارید را خریداری نمایید.
جنس شیشه شیر از جمله موارد مهم دیگری است که هنگام خرید باید به آن توجه شود. از بین جنس‌های گفته شده بهار است مدلی که نوزادتان با آن راحت خواهد بود را خریداری کنید، چون قرار است در طول روز مدتی با آن سروکار داشته باشد.
سَری شیشه شیر بهتر است حالت نرم و منعطفی داشته باشد تا نوزاد هنگام شیر خوردن احساس کند که مستقیما از سینه‌ی مادر تغذیه می‌شود.
اگر سعی کنید هنگام انتخاب شیشه شیر برای فرزند دلبندتان به سراغ مدل دسته دار بروید، دیگر لازم نیست که همیشه خودتان شیر را در دهان او بگذارید، بلکه خودش به تنهایی می‌تواند شیشه را با دو دستش بگیرد و شیر را در دهانش قرار دهد.
به رنگ و ظاهر جذاب شیشه شیر هم توجه داشته باشید، هرچه شیشه‌ی انتخابی شما دارای طرح و نقش جذاب و رنگی رنگی باشد، توجه کودک بیشتر جلب خواهد شد و به خوردن شیر تمایل نشان می‌دهد.

برای خرید بهترین شیشه شیر برای کودک و نوزاد خود به فروشگاه سیسمونی نی نی مون سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *